tinta-tinta emas

29.11.11

...
JIa mutiara terindah dunia
Bunga harum sepanjang masa
Ada cahaya di wajahnya
Betapa indah pesonanya
Bidadari bermata jeli pun cemburu padanya
Kelak,ia menjadi bidadari syurga
Terindah dari yg ada
Wanita Solehah Bidadari Syurga Terindah
Nasihatilah dirimu dan jgn hanya mengharap diriku atau selainku, krn aku hanya mampu menasihati apa yang tersurat darimu, sedangkan kau mampu menasihati yang tersirat dalam dirimu..
Aku bukanlah org yg hebat..tapi aku mahu belajar dari org2 yg hebat..
Aku adalah org biasa..tp aku ingin menjadi org yg luar biasa..dan
Aku bukanlah org yg istimewa..tapi aku ingin membuat seseorg menjadi istimewa..
J
Iman itu tidak pernah hadir di saat hati menyenangi dunia. Ia juga tidak akan lahir dari hati yang telah dihiasi dngan kindahan harta. Tetapi Iman itu terbit tika maLam semakin pantas menyingsing waktunya, mencari dan tercari skeping hati yang menangisi dosa-dosa yang membelenggu diri di saat dahi menyimbah ke bumi, sementara teman-teman yang lain terus sibuk mencari mimpi yang menghijab diri dari 'Nur Illahi"..

No comments: